De laatste dag

27 april 2013 - Hong Kong Island, China

Hallo lieve mensen, het is alweer even geleden dat ik wat geschreven heb. En dat heeft onder andere te maken met het feit dat we erg veel dingen hebben gedaan de afgelopen dagen. Nu is het mijn laatste dag hier in Hong Kong en kijk ik tevreden terug op een mooie reis en enthousiast uit naar mijn vriendin en familie die ik na 2 maanden weer mag omhelzen.

In de afgelopen dagen hebben we verschrikkelijk veel gedaan, we hebben met snurkende, roggelende en schreeuwende Chinezen, 30 uur in het openbaar vervoer gezeten. Hebben een dorp ontdekt met 6 pinautomaten waarvan er maar 1 werkte:p We zijn naar een lichtshow wezen kijken in de baai van Hong Kong die verkloot werd door een wolk die exact de 15 minuten van de show over de baai dreef:p, we hebben de berggebieden Huangshang en Zhangjajie aangedaan en hebben daarbij heerlijk genoten van het weer (regen) en het uitzicht (5  m). Hebben daarbij heerlijk op ze Chinees in de rij gestaan, zijn daarbij op bezoek geweest bij wilde apen en hebben 2 yuan betaald om Thomas op een stenen ezel te laten zitten. En verder hebben we het gewoon erg goed naar ons zin gehad. China is een mooi land met een prachtige natuur en veel hele aardige mensen. Het weer zat ons niet mee, en het was waarschijnlijk beter in Nederland, maar desondanks was het erg gezellig. Thomas heeft er daarbij voor gezorgd dat ik weer een beetje bier kan drinken en heeft mij meegezeuld in de laatste dagen waar bij mij de energie er een beetje uit begon te lopen. En op mijn beurt heb ik gezorgd dat Thomas voldoende te eten kreeg (met name omdat ik na de malariapillen zelf ineens een vreetgekte kreeg);). Al met al dus een ontzettend geslaagd avontuur.

Nu ik terug kijk op mijn reis realiseer ik me dat ik hoge verwachtingen had toen ik weg ging. Maar wat me allemaal te wachten stond als ik daar was had ik me vooraf nooit voor kunnen stellen en was heel anders, maar veel beter. En dat heeft dit echt tot een geweldige ervaring gemaakt. Nu sluit ik af, want het liefst vertel ik jullie al mijn verhalen gewoon in levende lijven. Aan iedereen hartelijk dank voor het lezen en de leuke reacties en tot snel!