Goa, India maar dan voor watjes;)

15 maart 2013 - Baga, India

Goa, provincie van zon, zee en strand. Vergeleken met de rest van India is Goa een wereld van verschil. De provincie Goa ligt een paar honderd kilometer onder Mumbai en is grotendeels katholiek. Stond de heilige koe in Rajasthan nog op straat, ligt ie hier op je bord. Op de 12e zijn we met zijn 3en vanuit Jodphur hierheen gevlogen, met de intentie om lekker even te gaan genieten, en voor mij persoonlijk om gewoon even niet teveel na te hoeven denken. Want het alleen reizen is toch best vermoeiend.  Maar een echte India ervaring is niet compleet zonder een goeie voedselvergiftiging en die had ik dan ook net opgelopen voor we het vliegtuig instapten. Daarom heb ik me de eerste twee dagen goed kut gevoeld. Desondanks mag dat de sfeer niet drukken en heb ik ondertussen 1e graads verbranding op mijn lichaam want ach 'insmeren hoef je niet om de 5 minuten te doen als je in de zon ligt dicht bij de evenaar';). In de categorie dingen die je anders moet doen is dit er weer zo eentje:p Maargoed verder geniet ik lekker van het strand en de zee en de smjes van Anne die ik binnen krijg (het is en blijft een schatje:)). Daarnaast ben ik nog aan het zoeken naar een betrouwbaar duikcentrum om nog een duikje te maken, heb ik de eerste vissen gewoon aan de kust voorbij zien zwemmen:) en zijn we van plan om Vasco da Gama, old Goa ( de oude Portugese hoofdstad van Goa)  en  het dorp Hampi aan te doen. Op de 19e vlieg ik door naar Madurai en vanuit daar reis ik in 14 dagen richting Bangalore. Of ik daarvoor nog iets schrijf hangt een beetje af van de beschikbaarheid van wifi want echt een goede verbinding ontbreekt vaak. Nou bij deze hou ik het weer voor gezien en wens ik jullie allemaal het beste. Groetjes

1. Nanda:
    15 maart 2013
    Ha Ramon, zou best een beetje willen verbanden hoor, het sneeuwt hier nog steeds :-( Groetjes, Nanda
  2. Alice:
    15 maart 2013
    Geniet maar van de heerlijke warmte.. hier ist echt koudddd...
  3. Judith:
    17 maart 2013
    Onder het motto "Eigenwijs is ook wijs" kan ik jouw reisverslag prima visualiseren ;-) Geniet ze!
  4. Joep en Anique:
    17 maart 2013
    Leuk verhaal weer, kort en krachtig. Wel liters cola blijven drinken he voor alle bacterien;) Succes met het vinden van een duikcentrum. Grs Anique
  5. Myrthe:
    17 maart 2013
    Een update op zn Ramons zou ik zeggen :). Geniet ervan!! Hier hebben we hopelijk de laatste porties sneeuw nu gehad :p. xx
  6. Ada:
    18 maart 2013
    Hoi Ramon, je maag ook weer eens goed geleegd dan heb je de rest van je reis geen problemen meer hij is nu aan de indiaase keuken gewend!!! Hopen voor je op een mooie duikervaring! En dan weer een goed vervolg van je reis! Veel plezier!