Ben je nou helemaal van de Chinese muur gevallen!;)

6 april 2013 - Beijing, China

Hallo lieve mensen bij deze schrijf ik jullie vanuit de gezellig gecensureerde dictatuur 'het volksrepubliek China'. En het spijt me maar dit verhaal is ietsje langer. Voordat ik een nieuw avontuur aan jullie vertel wil ik heel even melden dat ik mijn telefoon kwijt ben. Mocht iemand dan ook denken van goh, die jongen is over 2 dagen jarig en ik wil hem feliciteren, doe dat dan maar via facebook, dan lees ik dat via de mail want ook facebook is hier geblokkeerd;)

Op dit moment zit ik in de lobby van mijn hostel bij te komen van de afgelopen twee dagen waarin ik, samen met mijn neef (martijn) en een oud klasgenoot van hem (Ping Kong) Beijing heb verkend. Daarbij is de verboden stad bekeken, is de Peking eend gegeten en heb ik een levensgevaarlijk avontuur beleefd op de Chinese muur(en dat is geen grapje:p).

De Chinese muur is een kolossaal, machtig en indrukwekkend bouwwerk. En menig toerist bezoekt uiteraard de muur. De meeste mensen gaan dan met de kabelbaan omhoog, kijken rond, lopen naar beneden en gaan met de andere kabelbaan weer terug, drinken dan een bakje koffie en zeggen tegen elkaar, 'got got dat was een vermoeiende dag.'

Wanneer je groep echter bestaat uit een zestal mensen die enthousiast en energiek zijn van geest, krijg je soms wat andere taferelen. Wij ging namelijk een wandeltocht maken van een uur of vier en werden vervolgens weer opgehaald in het volgende dorpje. Want dat doen we toch gewoon effe;) Dat was het plan....Nou is de Chinese muur niet overal gerestaureerd en het oude deel is dan ook veel mooier om te zien. Dus wij allemaal blij. Alleen waar we niet op waren voorbereid was een klim van 4 m naar beneden net voor het dorpje. En toen we naar beneden keken, kwam er een groep chinezen naar boven die ons 50% kans gaven dat we zouden vallen en afgevoerd zouden moeten worden. Maar om nou 3 uur terug te lopen en mogelijk door het donker was net zo riskant. Dus daar sta je dan op je Chinese muur... En je hebt dan geen roltrap daar of zo;) dus uiteindelijk (na ook geprobeerd te hebben aan de andere kant de berg af te gaan maar te hebben gezien dat dat ongeveer het domste idee was:p) hebben we de klim toch gewaagd en gelukkig is er niemand gevallen, maar grappig was anders!;) Nou tot dusver mijn avonturen in China.

Groetjes iedereen en tot het volgende verhaal!

1. Joke en Bert:
    Wat een avontuur!!
  2. Nanda:
    6 april 2013
    Gelukkig allemaal goed afgelopen, doe Martijn ook de groeten!
  3. Marco:
    6 april 2013
    Zo maak je inderdaad nog eens wat mee gelukkig zijn martijn en jij allebei 2.5 meter lang dus dan valt die 4 meter afdalen ook wel mee. Greetz.
  4. Dien ouwe:
    ramon
    goed te zien dat je het naar je zin hebt en zulke mooie dingen kunt zien.
    geniet ervan.
    pa
  5. Martijn:
    7 april 2013
    Die Peking eend was idd erg lekker.
  6. Ada:
    7 april 2013
    Hoi Ramon fijn dat je goed in China bent aangekomen en leuk dat je de eerste indrukken met andere kon delen! Je chinesemuuravontuur zal nog lang meegaan als een spannend verhaal gelukkig is het goed afgelopen! We hopen weer op veel mooie verhalen dit keer uit China! Veel plezier!! Ook wensen we je een mooie verjaardag en drink er een van ons!! xxx