Agra, Jaipur, Jodhpur

11 maart 2013 - Jodhpur, India

Wat een week, in nog geen 5 dagen heb ik de steden bezocht die ik in 2 weken wilde bezoeken en heb ik gezien wat ik wilde zien. Op dit moment verblijf ik in een rustig hotel met dakterras in jodhpur en heb ik dus even de tijd om  weer een nieuw stukkie te schrijven. In de afgelopen dagen heb ik agra ( stad van de taj mahal), jaipur (oud hoofdstad van Rajasthan) en dus nu jodhpur (de blauwe stad) bezocht. Daarbij heb ik gehangen met de tuctuc chauffeurs, geprobeerd om een fles water te verkopen aan een toerist;), en een zonnebril aan een tuctuc man. Beide echter Nie gelukt, maar wel komisch om die gezichten te zien. Ik heb al een aantal fotootjes toegevoegd en als ik nog eens zin heb zal ik er nog meer plaatsen. India staat bol van de prachtige forten, paleizen en tombes. Het amer fort en het water palace in jaipur horen daar zeker bij. En ook het fort in agra was echt heel gaaf. Maar de mooiste die ik tot nu toe gezien heb was toch wel de Taj Mahal. En dan met name net rond zonsondergang. Ik liep de poort binnen en mijn adem stokte letterlijk in mijn keel. Echt een hoogtepunt. Vandaag begint de nieuwe week en ik ga deze eens effe lekker rustig beginnen.  Ik heb afgesproken om met 2 mensen uit Nederland (die ik in jaipur heb ontmoet) te ontbijten en dan te kijken of we eventueel samen nog wat sightseeing kunnen doen. Omdat ik nu al vrij snel door Rajasthan ben heengekrosst ga ik meteen effe kijken wat voor stadjes ik nog meer wil aandoen. Maar hoe of wat weet ik nog niet. Dat zien we dan wel weer. Aan iedereen nog dank voor de leuke reacties en zodra ik weer wat heb beleefd, zijn jullie de eerste die het horen. Groetjes

1. Ruben:
    11 maart 2013
    Klinkt en ziet er goed uit! Die foto's van straatbeeld zijn ongeveer hoe ik mij India voorstel; hordes mensen en voertuigen, wel mooi. Geen last van bedelende kids? Grtz!
  2. Kim:
    11 maart 2013
    Ziet er super gaaf uit Jo fijn om te horen dat je t zo naar je zin heb :) ben daarom wel tikkeltje jaloers Maja zal ik wel hard studeren veel plezier nog xx
  3. Henk van Gils:
    11 maart 2013
    Ramon, volgens mij moest je echt even afkicken van werk; veel willen doen in weinig tijd. Je hebt nu vakantie ; geniet van je tijd. Veel plezier nog!
  4. Henk van Gils:
  5. Ko en Leijntje:
    11 maart 2013
    Machtig mooi om zoiets mee te maken, geniet ervan en denk eraan je hebt! vakantie dus slow on.
  6. Marlou:
    13 maart 2013
    Held!! Haha typisch ramon allemaal :p leuk hoor enjoy!!
  7. Sophie P:
    14 maart 2013
    Hi Ramon!
    Zo te horen en te zien aan je foto's heb jij het wel naar je zin daar. Klinkt goed wat je allemaal doet en de manier waarop je het straatbeeld beschrijft doet het me denken aan Afrika :) Volgens mij heb je al enorm veel gezien in 5 dagen tijd, slow down en geniet er lekker van want voor je het weet ben je weer in Nederland en wil je terug!
    x
  8. Ada:
    14 maart 2013
    Hoi Ramon we volgen je op je avonturen door India!! Geniet ervan en hou ons op de hoogte we vinden het erg leuk om je reisavonturen te lezen! Uit je verhalen en foto's zien we dat je het erg naar je zin hebt, geniet van alles en als er nieuws is graag een krabbeltje naar het koude nederland!! Veel plezier!