En nog een graadje erbij!

22 maart 2013 - Tiruchirappalli, India

Hey hallo allemaal, hierbij weer een klein reisverhaaltje. Sorry, helaas weer even geen foto's, misschien binnenkort.

Terwijl jullie in Nederland weer lekker bedekt worden onder sneeuw is het hier loeiheet en loopt de temperatuur op tot boven de 35 graden. Gek genoeg loopt desondanks iedereen hier nog in zijn lange broek en een blouse met lange mouwen. Iedereen en zeker vrouwen dragen hier lange bedekkende kleding. Met name in Tempels maar ook op straat is het uit den boze om blote schouders of knieën te laten zien. Al wordt dat bij buitenlandse mannen nog oogluikend toegestaan ( heb ik effe geluk;)). En die manier van kleden houden ze stevig vol, ook zodra je eitjes kunt bakken op de motorkap van je ricksha:p. Om een beetje om te gaan met de hitte moet ik mezelf echt inhouden. Ik drink ontzettend veel en vermijd te veel in de zon te lopen. Mijn gewoonte van gewoon doorgaan werkt hier dan ook echt niet:p Daar bovenop komt nog dat ik weer Indiaas moet eten en dat dat allesbehalve mijn favoriete kostje is, maar ook dit hou ik stevig vol ( met af en toe een MC donalds er tussendoor;)).

Na een paar dagen in Goa te zijn gebleven heb ik mijn reisgenootjes weer gedag gezegd en ben ik alleen naar Madurai gevlogen. Eergisteren ben ik daar in de Sri Meenakshi Temple geweest. Een tempel uit het echte Hindu geloof. Dus met allemaal van die poppetjes;) En wat een ding is dat! Enorme poorten, grote zalen vol met beelden van goden en godinnen en zomaar midden in het centrum van de stad. Je gaat bij telefoonwinkel Nr 265 ( ja je zou denken 1 is genoeg), de hoek om, en BAM daar issie. Zie je dit soort dingen in films, denk je oh das mooi, maar er daadwerkelijk onder en in lopen is echt nog veel beter. En het maakt veel van de dingen die wat minder zijn in India goed. Dus je hoort me niet klagen:)

Na Madurai ben ik gisteren met met de trein richting Tiruchirappalli gereisd en daar verblijf ik nu denk ik een dag of 2 a 3. Er schijnen hier behoorlijk wat bezienswaardigheden te zijn en verder ga ik, onder het mom van 'als je toch in India bent moet je het wel goed doen' ook eens een Bollywood film kijken. Nou hoe dat is bevallen laat ik snel genoeg weten. Groetjes!

1. Judith:
    22 maart 2013
    Nu wordt je gedwongen om het rustig aan te doen! Hoe valt dat? Je weet dat ze zo pittig eten eten en warm kleden juist tegen die hoge temperatuur... klinkt gek maar wel waar. Hopelijk overleef je het ;)
  2. Dien ouwe:
    Ramon
    wederom een leuk verhaal, en met dat eten moet je maar denken over een aantal weken weer lekker snert van je moeder of anne die iets lekkers kookt.

pa
  3. Elise:
    22 maart 2013
    Misschien ook maar lange broek en mouwen tegen die 1egraads brandwonden Ramon? ;) Hebben ze trouwens bij de Hindu Tempels ook van die enge poppetjes? Die zagen wij nl wel in Azie.. Geniet er nog van!!
  4. Ko en Leijntje:
    22 maart 2013
    Hoi Ramon, zo als we begrijpen geniet je enorm, en dat eten tja Indiaas eten is een beetje pittig. En mits goed bereid kan het heel lekker zijn. Geniet ervan kerel. En niet alleen van het eten maar ook van alles.
  5. Ada:
    23 maart 2013
    Hoi Ramon, weer een leuk verhaal we zijn weer op de hoogte van je reisavonturen wel zijn we stinkend jaloers op die mooie temperatuur bij jou hier alleen maar harde wind en sneeuw!!! Nog veel reisplezier en geniet ervan!