Pondicherry, alleen is ook maar zo alleen.

25 maart 2013 - Puducherry, India

Hallo hallo, hierbij weer een klein reisverhaaltje uit India.

Alvast iedereen bedankt voor de leuke reacties, ik vind het leuk om te horen dat iedereen mijn korte verhaaltjes waardeert. En om nog even in te haken op de vorige, ja ik heb een bollywood film gezien! compleet in het Tamil (Indiase taal), maar na een uur was ik er wel weer klaar mee. Al is het wel effe een belevenis!

Na een reis met de trein vanuit Trichirupalli waarbij een kudde geiten het station heeft geblokkeerd en de kakkerlakken letterlijk naast me hebben gezeten in de trein (jaja een echte bikkel laat zich nie kisten;)) Schrijf ik jullie ditmaal vanuit het kleine stadje Pondicherry aan de Bay of Bengal. Hier heb ik de afgelopen 2 dagen doorgebracht. Gisteren had ik een dag waarin ik er echt een beetje doorheen zat. Alleen reizen is niet altijd makkelijk, en je mist dan ook wel de mensen die echt belangrijk voor je zijn. Maar gelukkig waaide dat na de morgen al snel weer over. Pondicherry is een stadje met franse roots aan de zuidkust van India. Je hebt hier dus ook franse cuisine en daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. Een van de redenen voor mijn bezoek aan dit stadje was om te kijken of er een mogelijkheid was om naar een tempel te gaan duiken. Maar helaas was er vanwege mijn korte bezoek hier en een stukje slechte timing helaas geen mogelijkheid. Dus heb ik de tijd hier maar ingevuld met sightseeing en genieten van het uitzicht op de zee. Wel heb ik overigens nog gezellig met wat mensen van het duikcentrum een pilsje gedronken, dus dat was dan wel weer leuk. Verder ben ik naar Auroville gaan kijken, een " selfsustainable village"  m.a.w. hippie-central. Het dorp zelf was niet echt heel spannend, de gedachte er achter is uiteraard heel goed, alleen met de gigantische vuilnishoop die hier gewoon op straat ligt, vraag ik me af of zo'n dorpje het verschil maakt:P Vandaag ga ik nog even kijken naar de Notre Dame van India en ga ik verder zorgen dat ik morgen de juiste bus kan vinden richting Chennai. Aan iedereen groetjes uit India en spreek jullie snel!

p.s. er zijn ook nog wat nieuwe foto's toegevoegd!

1. Amy:
    Hi Ramon,

Ik lag een beetje achter met t lezen op je blog; maar ben nu weer helemaal bij. maar een vette reis ben je aan het maken. maar ik snap dat je je eenzaam voelt soms... ik zou het echt niet kunnen; en jij houd ook van ouwehoeren hahaha dus ik snap je helemaal! Veel succes nog in je eentje en geniet van je mooie reis!( Ohjah en het vriest hier nog steeds! Tis nu 0 graden in Tilburg.....)
    xx Amy
  2. Ada:
    25 maart 2013
    Hoi Ramon, gezellig dat je zoveel reisverhalen voor ons plaatst we beleven in het verre holland zo ook een beetje je reis! Gek he dat je tussen tig miljoen indiers je alleen kan voelen maar gelukkkig rol je er weer door en ben je weer in vakantiestemming! Geniet maar weer verder en we horen weer van je!
  3. Judith:
    25 maart 2013
    Jammer dat je niet kon duiken!
  4. Ted:
    25 maart 2013
    Maistro!! Ik heb deze site even helemaal gemist (was lui in de afwachtende modus tot je wel een berichtje op facebook zou plaatsen :P), maar heb met zojuist netjes helemaal ingelezen. Supervette reis man! Have fun daar! En als je terug bent doen we weer een festivalletje.
  5. Henk van Gils:
    25 maart 2013
    Hey makker, fijn dat het goed met je gaat.
    Geniet van de mooie ervaringen
    Groet Henk van Gils
  6. Ruben:
    Jeeeujjj, foto's!!
  7. Ko en Leijntje:
    26 maart 2013
    Hoi Ramon ja dat je soms iets mist als je alleen reist is niet ondenkbaar, maar dit doe je normaal maar ''en keer. Dus geniet ervan kerel. Het is fantastisch om te lezen en te zien wat je allemaal meemaakt. Veel succes en geniet!!!