Uhh....en waar zijn nou precies die krokodillen?

28 maart 2013 - Madras, India

Hallo lieve mensen, bij deze schrijf ik jullie het op een na laatste verhaaltje vanuit het mooie India want volgende week dinsdag vlieg ik naar China en ben ik al weer op de helft van mijn reis.

Een tijdje geleden ben ik aangekomen in Chennai, het Rotterdam van India. Vierde grootste stad van het land en op dit moment verblijf ik in een hotel of nouja een lodge (want een hotel mag het zich niet noemen),tussen een van de drukste straten en het spoor in. Hier zit je dus met enkel glas, een langsdenderende trein iedere dertig minuten en een straat die nooit slaapt. Al was ik er zelf bij toen ik de kamer nam, was me dat nog niet helemaal opgevallen totdat ik die nacht probeerde te slapen. Maar verder hoor je me niet klagen:p Nadat ik in Pondicherry nog eens lekker een dag heb nagedacht (ja dan doe ik dat ook nog eens) en s avonds een potje gebarentaal heb zitten doen met een paar dronken jongeren ben ik de volgende dag op de bus gestapt naar Chennai. Het plan was om daar een dag te blijven en vervolgens door te gaan naar Vellore want de metropolen van India zijn niet altijd je van het. Maar toen......toen las ik dus in de Lonelyplanet dat er zich 50 km ten zuiden van Chennai een Unesco site bevond en dat je ergens halverwege ook krokodillen kon zien en een boot tour kon doen door de backwaters van India. Dus dat leek me wel leuk. Ik heb namelijk al veel forten, tempels en vuilnishopen gezien, maarja dat gaat op den duur ook een beetje vervelen. En dus heb ik vandaag een tour gemaakt richting Mamallapuram en ging ik op zoek naar krokodillen. Nou hoe dat helemaal is gegaan, is een te lang verhaal en een echt succes is misschien veel gezegd, maar grappig was het wel. In ieder geval bleek dat krokodillen niet in de backwaters zitten, maar in de reptielen zoo ernaast:p Verder blijkt dat als je tegen een politieagent die net de weg heeft afgezet omdat het hoofd van de provincie langs komt, dat je niet snapt waar al die poespas om gaat, dat je dan beter gewoon je mond kunt houden:p En ook blijkt dat als je een boottocht bestelt, dat het zomaar wel eens kan zijn dat je jetski gaat varen. Maarja alles kan in India.  Nou morgen vertrek in naar Vellore en vervolgens naar Bangalore, de laatste twee steden die ik ga bezoeken op mijn reis door India!

1. Joep en Anique:
    29 maart 2013
    Hahah echt een ramon verhaal..leuk! Jij leert die cultuur goed kennen daar:P..jammer dat je het land dan alweer bijna verlaat. Goeie reis naar China!
  2. Henk van Gils:
    29 maart 2013
    Weer een leuk verhaal, je maakt zo nogal wat mee :-)
    Veel plezier in de laatste dagen India!
  3. Judith:
    29 maart 2013
    Met een jetski krokodillen spotten lijkt me nou ook niet echt verantwoord ;)
  4. Alice:
    29 maart 2013
    Jammer dat je reis en dus je verhalen er bijna op zitten... was leuk om mee te lezen... nog veel reis plezier Ramon..
  5. Fam. van Solingen:
    30 maart 2013
    Hoi Ramon,

Wat heb je een geweldige avontuurlijke vakantie. We genieten mee, maar zelf kiezen we toch maar weer voor een paar weken naar Frankrijk. Een prettige voortzetting met je reis. Voorzichtig en blijf alert. Groetjes van ome Dick en tante Riet.
  6. Ko en Leijntje:
    1 april 2013
    Volgens ons heb je het goed naar je zin en zie je heel veel zaken die bij ons niet bekend zijn. Een mooie ervaring en een prachtige reis. Geniet ervan en een goeie reis naar China.